Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, market, manav ve pazarlarda görünüşü iştah açıcı olan ancak evde kesildiğinde tatsız ve renksiz çıkan olgunlaşmamış karpuz ve kavunların ayıplı ürün olarak değerlendirildiğini belirtti.
Gündüz, "Tüketici, satıcıdan ürünün değişimini veya parasının iadesini talep edebilir. Alışveriş fişi, tezgahın ve olgunlaşmamış ürünün fotoğrafı delil sayılır," dedi.
Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte mevsim meyveleri market, manav ve pazar tezgahlarında yerini almaya başladı. Özellikle karpuz ve kavun gibi yaz sofralarının vazgeçilmez tatlarına olan ilgi arttı.
KELEK KARPUZ-KAVUN ŞİKAYETLERİ ARTTI
Son günlerde tezgahta taze ve olgun görünen karpuz ve kavunların evde kesildiğinde tatsız ve renksiz çıkması üzerine şikayetlerde artış gözlendi. Neşet Gündüz, bu tür yetişmemiş karpuz ve kavunların ayıplı ürün olarak değerlendirildiğini ve tüketicilerin bu durumda satıcıdan ürün değişimi veya para iadesi talep edebileceğini ifade etti.
"FOTOĞRAF DELİL SAYILIR"
Bozulma belirtisi gösteren meyve ve sebzelerin de ayıplı ürün sayıldığını belirten Gündüz, "Olgunlaşmamış meyve veya sebzeler pazarda, marketlerde satışa sunulmamalıdır. Karpuz aldığınızda kesildiğinde olgunlaşmamış olduğunu görüyorsanız, bu durumu satıcıya bildirip para iadesi veya ürün değişimi talep edebilirsiniz.
Tüketici, ürünün fotoğrafını çekerek durumu belgelemeli ve satıcıya bildirmelidir. Manavda veya pazarda satıcı kabul etmezse, zabıta ile tutanak hazırlatarak kurumlara şikayet edilebilir. Ayrıca tüketici hakem heyetine başvuru yapılarak icra mahkemesine dilekçe verilebilir.
Mahkeme sonrasında tüketici, yaklaşık 20 bin lira civarında maddi ve manevi tazminat kazanabilir. Alışveriş fişi, tezgah ve olgunlaşmamış ürünün fotoğrafı delil olarak kabul edilir," diye konuştu.