Çin'in en büyük otomotiv firmalarından biri olarak öne çıkan SWM Motor, Türkiye'de üretim yapmak için harekete geçti. Şirketin Türkiye temsilcisi ATMO Group, SWM Motor'un, 2023 yılı sonunda giriş yaptığı Türkiye pazarını, global büyüme stratejisinin merkezlerinden biri olarak değerlendiklerini aktardı.
YILLIK 50 BİN ADET ÜRETİM
Şirketin konuya ilişkin açıklamasında, ATMO Group Üst Yöneticisi (CEO) Anton Chernov, markaya Türkiye'de ilginin çok fazla olduğunu söyledi, ATMO Group olarak Türkiye'de yatırım yapmaya ve daha fazla proje geliştirmeye ilgi duyduklarını belirten Chernov, “Türkiye'deki çalışan sayımız geçen yıla göre iki katına çıktı. Gelirimiz her yıl artıyor ve gelişim için uzun vadeli bir planımız var. Şu anda yıllık 50 binden fazla araç üretim kapasitesine sahip bir üretim tesisi üzerinde çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.
SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI İLE GÖRÜŞMELER BAŞLADI
Söz konusu üretim tesisinin, Türkiye pazarının ihtiyaçlarını karşılarken bununla beraber Balkan ülkeleri ve AB bölgesindeki diğer pazarlara da ihracata odaklanacağını aktaran Chernov, Türkiye'de üretim için aylar öncesinden Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile görüşmelere başladıklarını ifade etti. Açıklamasının devamında Chernov, “Ayrıca Ticaret Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi ile görüşmelerimiz devam ediyor. Yeni projelerimiz için güçlü yerel ortaklarla aktif olarak iletişim halindeyiz. Ancak yatırım projesi hakkındaki nihai karar, devletten sağlanan destek tedbirlerine bağlı olacaktır" diye konuştu.
MÜŞTERİLERE UYGUN FİYATLI OLACAK
Chernov, Türkiye'de modern hibrit ve elektrikli araçların yanı sıra bir dizi ticari aracın üretimini gerçekleştirmeyi planları arasına koyduklarının altını çizerken, tüm detayları netleştirmek için aktif olarak çalıştıklarını ve bu konuda devletin desteğini ve aktif yardımını umduklarını kaydetti.
SWM Türkiye Ticari Direktörü Burak Azmanoğlu da Türkiye'de markaya yoğun ilgi olduğunu belirtti ve “Türkiye genelinde ilk parti gelen araçlarımız yollarda. İlk müşterilerin yorumları çok olumlu oldu ve Türkiye'de markanın imajı için çok şey yaptık. Amacımız, Türk müşterilere yüksek kaliteli SUV modellerini uygun fiyatlarla sunmaya devam etmek." şeklinde konuştu.