Papara, Pakistan merkezli SadaPay’in yüzde 100 hissesini satın aldığını açıkladı. Bu hamleyle Papara, Avrupa'dan sonra Orta Doğu ve Güney Asya pazarına da adım atmış oldu.
GÜNEY VE ASYA PAZARINA HIZLI BİR GİRİŞ YAPTI
Fintech şirketi Papara, Pakistan merkezli elektronik para kuruluşu SadaPay’i tamamen bünyesine kattı. 2023 yılında İspanyol Rebellion’ı da satın alan Papara, global büyüme stratejisi çerçevesinde Avrupa’dan sonra Güney Asya pazarına da girmiş oldu.
2019 yılında Brandon Timinsky tarafından kurulan ve kısa sürede 1 milyon kullanıcıya ve yıllık 1,5 milyar dolar ödeme hacmine ulaşan SadaPay, dünyanın en hızlı büyüyen elektronik para kuruluşları arasında yer alıyor.
SADAPAY NEDİR?
Mastercard iş birliğiyle Orta Doğu ve Asya (MEA) bölgesindeki ilk numarasız banka kartını piyasaya süren SadaPay, Pakistan’da finansal dönüşümün öncülerinden biri olarak kabul ediliyor. Şirket, kuruluşundan bu yana Recharge Capital ve Kingsway Capital liderliğinde gerçekleştirilen iki yatırım turunda 20 milyon dolar fon topladı.
Papara CEO’su Emre Kenci, şirketin dikey ve yatay büyümesini hızla sürdürdüğünü belirterek, “SadaPay’in yenilikçi ve cesur atılımlarını Papara’nın güçlü teknolojisi ve kullanıcı odaklı yaklaşımıyla birleştirerek SadaPay’i bölgenin en önemli fintech oyuncusu yapmayı hedefliyoruz” dedi. Kenci, Papara’nın güçlü teknolojisi, bilgi birikimi ve kullanıcı odaklı kültürünü 1 milyar nüfuslu bir coğrafyaya taşıdıklarını vurguladı.
Emre Kenci, şirketin SadaPay markası altında faaliyetlerine devam edeceğini ve Pakistan ekonomisinin büyümesinin ülkeyi önümüzdeki 50 yılda dünyanın en büyük ekonomilerinden biri yapacağını öngördüğünü ifade etti. Kenci, Papara’nın istikrarsızlığı istikrara, kayıpları kazanca, engelleri avantaja, değişkenliği dayanıklılığa, verimsiz yatırımları ise karlı büyümeye dönüştürme vizyonuyla ilerlediğini belirtti.
SadaPay Kurucusu ve CEO’su Brandon Timinsky ise, “Papara'nın sektördeki uzmanlığından, ileri teknoloji altyapısından ve ürün çeşitliliğinden faydalanacağımız için çok şanslıyız. SadaPay'in güçlü markası, olağanüstü ekibi ve yerel temelleri ile bu satın almanın, kullanıcılarımıza değer sunma hızımızı artıracağına ve Pakistan'ın çeyrek milyarlık nüfusuna katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi.
240 milyonluk nüfusuyla dünyanın en kalabalık beşinci ülkesi olan Pakistan, fintech alanında büyük bir potansiyele sahip. Nüfusun yüzde 70’i 35 yaş altı gençlerden oluşurken, fintech sektörü ve teknoloji yatırımları hızla artmaya devam ediyor. 2023 yılında internet kullanıcıları yüzde 15,5, mobil bankacılık kullanıcıları ise yüzde 30,2 oranında artış gösterdi. 2025 yılında akıllı telefon kullanıcılarının sayısının 179 milyona ulaşması bekleniyor.