Enflasyonun alım gücünü etkilemesi ve hayat pahalılığı sonucu vatandaşlar zeytinyağı alamayacak duruma geldi.
Geçen yıl ihracat rekoru kıran zeytinyağını alıp sofrasına koyabilecek vatandaşların sayısı azaldı.
Firmalar ise satışlarını artırmak için yeni ve ilginç yöntemler bulmaya devam ediyor. Tek kullanımlık zeytinyağı satışları da bu duruma net bir örnek oluşturuyor.
Market raflarında tek kullanımlık 10 ml zeytinyağını gören vatandaşlar şaşkınlıklarını gizleyemiyor.
Firmaların tasarladığı bu yeni yöntemin etkili olup olmayacağı henüz bilinmezken, 1 ml’lik zeytinyağı satan firmalardan birinin ürünleri internette 69,95 TL, markette 89,95 TL satışa sunulduğu görüldü.
BOŞ TOST VE BOŞ BAKLAVA GÜNDEM OLMUŞTU
Artan maliyetler ve alım gücü zorluğu nedeniyle satışları düşen esnaf, çözümü farklı yöntemlerde arıyor. Tek kullanımlık zeytinyağı da bunlardan biri olarak görünüyor.
Konuyla alakalı olarak geçtiğimiz günlerde boş baklava ve boş tost gündeme gelmişti.
Gaziantepli bir tostçu, ekmeğin arasına biber ve ketçap koyup tost yaparak satışa sundu.
Başka bir esnaf ise çoğu kişi baklava alamayınca, içinde malzeme olmayan boş baklavaları satmaya başladı.