Take-Off Cadet Programı'na katılan ve başarıyla tamamlayan kişiler, II. Pilot aday adayı olarak seçilmeye hak kazanıyor.
Bu adaylar, Türk Hava Yolları'nın veya iş ortaklarının yurt içinde veya yurt dışında bulunan uçuş eğitim akademilerinde 15-18 ay süren teorik ve uygulamalı dersler alıyor.
Ardından, Türk Hava Yolları'nın veya iş ortaklarının bünyesinde 3-6 ay süren tip eğitimine tabi tutuluyor.
GENEL KOŞULLAR
T.C. vatandaşı olmak veya mavi kart sahibi olmak,
En az lisans derecesi mezunu (örgün veya açık öğretim) olmak,
Yurt dışı üniversitelerden mezun olan adaylardan YÖK denklik belgesi istenmektedir.
31.12.2003 tarihinden önce ve 01.01.1994 tarihinden sonra doğmuş olmak,
Boy uzunluğunun 160 cm’den kısa, 195 cm’den uzun olmamak ve beden-kitle endeksine (20-30 aralığında) uygun olmak,
Askerlik hizmetini tamamlamış veya eğitim başlangıç tarihi itibari ile en az 2 yıl tecil ettirebilmeyi taahhüt etmek,
Adli sicil kaydı ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak,
Daha önce görev aldığı kuruluşlardan disiplinsizlik nedeniyle ayrılmış olmamak,
Daha önce THY AO ve THY AO‘nun iştirak şirketlerinden disiplinsizlik veya fesih yoluyla ayrılmış olmamak,
Mavi kart sahibi veya birden fazla vatandaşlığa sahip adaylar için akıcı ve anlaşılabilir derecede Türkçe konuşabiliyor olmak.
Daha önce herhangi bir pilot eğitim programına katılım sağlamamış olmak (PPL, CPL, ATPL vb.)
SAĞLIK KOŞULLARI
Seçim sürecinde başarılı olan adaylar, işe başlama aşamasında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından kendi imkanlarıyla uçuşa uygun olduklarına dair rapor almalıdır.
Adaylar, Türk Hava Yolları sağlık muayenesi sırasında tıbbi geçmişleri hakkında (ilaç kullanımı, ameliyat geçmişi, doğuştan rahatsızlıklar, kas-iskelet sistemi problemleri, böbrek taşı, yaralanmalar vb.) doğru bilgi vermekle yükümlüdürler.
İşe başladıktan sonra, beyan edilmemiş bir hastalık teşhisi konulması durumunda, idari sürecin uygulanmasına ilişkin herhangi bir hak talebinde bulunamazlar.
BAŞVURU ŞEKLİ VE İZLENECEK YOL
İnternet başvurusu dışında herhangi bir yöntemle başvuru kabul edilmeyecektir.
E-devlet üzerinden Adli Sicil Arşiv Kaydı belgesi alırken, kurum türü alanı "Resmi" olarak ve belgenin neden verileceği alanı "Diğer" olarak seçilmelidir.
Dil belgesi bulunan adaylar DLR-1 sınavına, bulunmayanlar ise Türk Hava Yolları tarafından düzenlenecek İngilizce sınavına davet edilecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece dahil edilmeyecektir.
Lisans mezuniyeti olan adaylar e-devlet üzerinden mezuniyet belgesi veya diploma görüntüleri ile başvurabilirler. Transkriptler kabul edilmemektedir.
Lisans derecesinde 3 ay içinde mezun olabilecek adaylar, üniversitelerinden ilgili şartları sağlayarak 3 ay içinde mezun olabileceklerine dair resmi bir yazı ile başvuruda bulunabilirler.
Öğrenci belgeleri kabul edilmemektedir. Bu adaylar, diplomalarını mülakat aşamasına kadar ibraz etmelidirler.
Başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak, işe başlama belgeleri hazırlanacak ve adayın istenen belgeleri teslim etmesinin ardından işe alım süreci tamamlanacaktır.
TAKE-OFF CADET DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ
İngilizce Sınavı (Dil belgesini başvuru aşamasında beyan edemeyen adaylar katılacaktır.)
Başvuru yaptığı tarihten itibaren yaklaşık 15 gün sonra, adaylar sınava davet edilecektir.
DLR-1 Testi (Teknik Yetenek Değerlendirmesi)
İngilizce sürecini başarıyla tamamlayan adaylar, yaklaşık 3 hafta içinde DLR-1 testine alınacaktır.
Yetkinlik Değerlendirmesi
DLR-1 sürecini başarıyla geçen adaylar, yaklaşık 2 hafta içinde Yetkinlik Değerlendirmesi'ne tabi tutulacaktır.
Kurul Mülakatı, Belgelerin Kontrolü ve Boy-Kilo Ölçümü
Yetkinlik Değerlendirmesi'ni başarıyla tamamlayan adaylar, yaklaşık 2 hafta içinde kurul mülakatına alınacaklardır.
Sağlık Kontrolü (Uçuş Uygunluğu)
Türk Hava Yolları tarafından yapılan açıklamada ise şöyle denildi:
Kariyerinizi uçuşa geçirmek için son 10 gün! 30 Nisan 2024 tarihine kadar yetiştirilmek üzere İkinci Pilot Aday başvurularınızı bekliyoruz.
UZUN UÇUŞLARDA PİLOTLAR NE YAPAR?
Uzun mesafe uçuşları, bazen pilotlara dinlenme fırsatı sağlasa da, pilotların ilgilenmesi gereken bir dizi önemli uçuş aktivitesi bulunmaktadır.
Genel olarak konuşmak gerekirse, uçağın navigasyon kontrollerini gerçekleştirmek, acil durum planlarını hazırlamak ve kontrol etmek, diğer pilotun uçuşunu izlemek, hava kontrol merkezleriyle telsiz iletişimi sürdürmek, kabin ekibiyle koordinasyon içinde olmak gibi hayati fonksiyonlar, uçuş sırasında sürekli olarak devam eder.
Uçuş sürelerinin büyük bir kısmı genellikle "otopilot" olarak bilinen uçuş bilgisayarları tarafından gerçekleştirilir.
Uçuş bilgisayarlarının, pilotların ve yolcuların hayatını kolaylaştırdığı bir gerçektir. Günümüzde, bir uçuşun tüm aşamalarını bu bilgisayar sistemleri gerçekleştirebilir olsa da, kalkışlar ve inişler genellikle pilotlar tarafından gerçekleştirilir. Kalkıştan sonra, uçak istenen yüksekliğe ve hıza ulaştığında, pilotlar otopilotu devreye alır.
Bu noktadan itibaren pilotların kontrol fonksiyonları devreye girer. Pilotlar, tüm sistemlerin sorunsuz çalışıp çalışmadığını kontrol eder.