Şirket tarafından yapılan açıklamalar doğrultusunda, Cushman & Wakefield | TR International, Adana'da Beymen Business, Marks & Spencer, Nike ve Sephora gibi Türkiye'nin ve dünyanın en önemli markalarını barındıran mağaza karmasıyla bölgesel çeşitliliğin merkezi olan M1 Adana AVM'deki Metro Properties'e ait paylarını ve bu paylara tekabül eden 38 bin 565 metrekarelik kiralanabilir alanın satışı gerçekleşti.
Şirket Adana’da aldığı AVM sonrasında aynı dönemde Konya’nın ilk modern alışveriş merkezlerinden olan ve Adidas, Samsung, MediaMarkt gibi önemli markaları barındıran M1 Konya AVM'deki Metro Properties'e ait payları ve bu paylara tekabül eden 23 bin 61 metrekarelik kiralanabilir alanı da satın aldı.
REKABET ARTTI
Şirket yaptığı açıklamada görüşlerine yer verilen Cushman & Wakefield | TR International Yönetim Kurulu Başkanı Tuğra Gönden, her iki AVM satışının da 3 ay gibi kısa bir sürede ve başarıyla tamamlanmasının arkasında alıcı ve satıcı açısından fırsatları doğru değerlendiren bir stratejik planlama ve danışmanlığın olduğunu açıkladı.
Küresel çapta Türk gayrimenkul piyasasına olan hakimiyetlerini ve Gayrimenkulleri ile ilgili özelliklerine değer verdiklerini ve araştırmalar sonucunda iyi bilgi elde ettiklerini açıklayan Gönden, gerçekleştirmiş oldukları bu satın alma işlemiyle başarıya çok hızlı ulaştıklarını dile getirdi.
Gönden, 'Gayrimenkulü pazarlarken, imkanı olan geniş bir kitleye tek tek ulaşıyoruz. Bu da ürüne olan ilgiyi yükselterek rekabetçi bir ortamın oluşmasına olanak sağlıyor. Değişen piyasa koşullarında ileriye dönük fırsatları doğru yakaladığımız her iki AVM’nin satış işlemini tamamlamaktan memnuniyet duyuyoruz.' Şeklinde açıklamalarda bulundu.
2023 yılında kiralanabilir AVM satışında 86 bin 732 metrekare elde ettiklerini açıklayan Gönden, 2024 yılı için de bu alanda ilerleyerek iyi gelişmelere imza atacaklarını dile getirdi.