Büyük medya devlerinden olan Factory Transmedia, iflas ettiğini açıkladı. Nickelodeon ortağıydı. Factory Transmedia, ünlü medya devi olarak tanınırken, şimdi ise iflas etti.
Son birkaç yıl boyunca, Kovid salgını öncesi dönemde, yayın hizmetlerine büyük yatırımlar yapıldığı biliniyordu. Disney, Comcast, Apple, Netflix, Verizon ve Quibi gibi büyük isimler, dikkat çekici şov fikirlerine büyük meblağlar ayırıyordu.
Disney+ ve Apple TV+ gibi platformların sınırsın bütçeleri olduğu için izleyiciler için altın bir çağ başlamıştı. Disney içeriklerini ve ünlü şovlarını parçalamak yerine, haftalık olarak yeni bir Star Wars veya Marvel dizisi sunuyordu.
Apple TV+ ve Comcast'in Peacock'u gibi hizmetler, abone sayısını artırmak için sınırsız bütçelerle adeta birbirleriyle yarışıyor.
Şirketler bu denli birbiriyle yarışırken Factory Transmedia bu yarışa yenik düştü ve ekonomik olarak daralma yaşadı. Bu daralma, birçok medya şirketinin, oyuncunun ve televizyon sektörü çalışanının zarar görmesine neden oldu. Toplam iş miktarı, tarihin en yüksek seviyesinden hızla düşen bir sektör haline geldi.
İFLAS BAŞVURUSU YAPILDI
Bir veya birkaç ödüllü şovunun olması, finansal başarıyı garanti etmiyordu. Factory Transmedia, İngiliz medya şirketi olarak, Nickelodeon Jr. ortaklığıyla "The Tiny Chef Show" ile '2024 Emmy Ödülü'nü kazandı. Ayrıca, okul öncesi animasyon dizisi "Slumberkins" ile Emmy'ye aday gösterildi. Ancak, bu başarı seviyesi, şirketi finansal olarak ayakta tutmaya yetmedi.
Factory Transmedia, alacaklıların talebi üzerine gönüllü tasfiye sürecine girdi ve artık borçlarını ödeyecek durumda değil. Cartoon Brew, Birleşik Krallık'ta, "Bu, şirketin iflas ettiği ve artık ödeme yapacak parası olmadığı anlamına geliyor" şeklinde ifade edildi.