Reklam Kurulu, özellikle çevre, zeytinyağı ve ayakkabı gibi sektörlerde yer alan reklamları değerlendirerek ceza uyguladı. Örneğin, çevresel beyan içeren reklamların tüketicileri yanıltıcı şekilde kullanıldığı belirlendi.
Ticaret Bakanlığı'nın açıklamasına göre, "yeşil aklama" adı verilen bu yöntemle tüketicilerin aldatılmasının önlenmesi için çalışmalar sürdürülüyor.
Kurulun haziran ayı toplantısında, özellikle taklit ayakkabı reklamları da incelendi. Bu reklamların marka güvenliğini tehlikeye attığı ve tüketicileri yanılttığı tespit edilerek ilgili şirketlere cezai yaptırım kararı verildi.
Ayrıca, coğrafi işaretli ürünlerle ilgili yanıltıcı reklamların önüne geçilmesi için de denetimler yapıldı ve uygun olmayan ifadeler kullanan firmalar hakkında önlemler alındı.
Toplamda 931 dosya üzerinde yapılan değerlendirmeler sonucunda 811 dosya için durdurma cezası ve idari para cezaları uygulandı. Bu kararlarla birlikte toplamda 127 milyon 433 bin 779 lira idari para cezası kesilmiş oldu.