AVRUPA VE KUZEY AMERİKA’DA FİYATLAR YÜZDE 20 ARTTI
Ekonomi Gazetesi’nin Reuters’tan aktardığı bilgilere göre, Hershey ve Mondelez gibi çikolata üreticileri, artan kakao maliyetlerini tasarruf eden nakit sıkıntısı içindeki tüketicilere yansıtmaya çalışırken önümüzdeki yıl daha zorlu ticari koşullarla karşı karşıya kalacak. Pazar araştırmacısı Nielsen'in Reuters için hazırladığı verilere göre, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki tüketiciler son iki yılda yaklaşık %20 oranında fiyat artışı gördü ve satın aldıkları çikolata miktarını azaltmaya başladı.
Sektör, fiyat artışlarına rağmen çikolataya olan talebin devam etmesi nedeniyle son birkaç yıldır yüksek karlar elde etti, ancak Reuters tarafından görülen veriler, kakao fiyatlarının 46 yılın en yüksek seviyesine ulaştığı ve şeker fiyatlarının on yıldan uzun bir süredir en yüksek seviyesine yaklaştığı bir dönemde bu eğilimin kırılabileceğini gösteriyor.