Rusya ve Ukrayna arasındaki gerilimin tırmanmasıyla birlikte akaryakıt fiyatları hızla arttı ve bu durum özellikle Türkiye'de doların güçlenmesiyle birleşince kritik bir noktaya ulaştı. Akaryakıt fiyatlarındaki yükseliş, toplu taşıma ücretlerinde bir dizi artışa neden oldu ve bu da 65 yaş ve üzeri kişilere ücretsiz ulaşım sağlanması tartışmasını beraberinde getirdi.
Ankara başta olmak üzere birçok ilde, 60-65 yaş arası kişilere yönelik ücretsiz ulaşım uygulaması durduruldu. Ancak, Bakanlık bu konuya müdahale etti ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı destek miktarını artırarak ücretsiz ulaşımın devam etmesini sağladı.
Doların değer kazanmasıyla birlikte akaryakıt fiyatları önemli ölçüde yükselirken, 65 yaş ve üzeri kişiler için ulaşımın ücretsiz hale getirilmesine ilişkin yeni bir gelişme yaşandı.
ÜCRETSİZ SEYAHAT HAKKI KALDIRILIYOR
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, ücretsiz ve indirimli bilet uygulamalarında önemli değişikliğe gitti. Bu yeni düzenlemeye göre, toplu taşıma araçlarında sınırsız ücretsiz seyahat hakkı kaldırıldı.
4 BİNİŞ HAKKI TANINACAK
65 yaş üstü vatandaşlar artık sadece dört seyahatle sınırlı olacaklar. Ayrıca, öğretmenler de bu gruba dahil edildi. Öğretmenlerin ücretsiz seyahat hakkı da dört seyahatle sınırlı olacak, ancak bilet sahipleri kalan seyahatlerin tamamını ödemek zorunda kalacaklar.
Karar Kocaeli Büyükşehir Belediye meclisinde onaylandı. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın'ın açıklamasına göre aynı zamanda, özel halk otobüsü sahiplerine aylık destek ödemeleri arttırıldı.
700 MİLYON TL DESTEK SAĞLANACAK
Ücretsiz veya indirimli yolculuk hakkına sahip minibüsçülere yönelik senelik destek miktarının artırılmasına karar verilirken, toplamda 700 milyon TL destek sağlanacağı belirtildi.
Ulaştırma Bakanlığı, ihale sürecine dahil olan otobüslere ilişkin detaylı bilgi paylaşırken, 108 özel halk otobüsünün P plakaya dönüştürüleceğini açıkladı.
Geçen yıl 465 araç P plakaya dönüştürüldü ancak hat üzerinde 108 araç sahibinin P plakaya başvuramadığının altını çizdi. Bu karar, büyük şehirlerde 60-65 yaş arası insanlara yönelik ücretsiz ve indirimli toplu taşıma hizmetlerine ilişkin yeni bir tartışmayı alevlendirdi.
Özel halk otobüslerinde yakıt gideri, şoför maaşı, araç bakım gideri gibi harcamaların birbiriyle yakından ilişkili olduğunu, bilet fiyatlarındaki artışların ve ücretsiz ulaşımda kat edilen saat ve mesafe kısıtlamalarının da yakından ilişkili olduğunu ifade ederek konuyu gündeme getirdi.