Teknoloji devi Google tarafından kullanıcılara gönderilen mail ile Temmuz ayında yapılacak fiyat değişikliklerine ilişkin bilgi verildi.
2020 yılında yürürlüğe giren Dijital Hizmet Vergisi'nin ardından, Google gibi küresel teknoloji şirketleri, ücretli dijital hizmetlere yüzde 7,5 oranında vergi ödüyor. Şirketlere ek maliyetler getiren vergi yükünü ve diğer yasal işlem maliyetlerini karşılamak amacıyla Google, reklamverenlerden alınan ek kesinti oranını arttırma kararı aldı.
Google'ın dijital reklam platformu Google Ads tarafından kullanıcılara gönderilen maile göre ile 1 Temmuz itibariyle Türkiye, İtalya ve İspanya'da dijital reklam veren işletmeler ve bireysel kullanıcılardan alınan ücretlerde için yüzde 2 oranında artışa gidilecek. Örneğin, bir kullanıcının 100 TL'lik reklam harcaması için önceden 105 TL ödemesi gerektiği halde, yeni düzenleme ile 107 TL ödeme yapması gerekecek. Google zam kararına ilişkin yapılan açıklamada "Türkiye'deki düzenlemelere uyumla ilgili karmaşıklığın ve maliyetin önemli ölçüde artması" nedeniyle yapıldığı açıklandı.