O ilde kira ve gıda artışına 1 milyon vatandaştan şikayet geldi!

O ilde kira ve gıda artışına 1 milyon vatandaştan şikayet geldi!

Gıda ve kira artışları vatandaşları mağdur etmeye devam ediyor. O ilde ise 1 milyon vatandaş bu konuya ilişkin şikayette bulundu.

Ülke genelinde yaşanan hayat pahalılığı Antalya''da da kira ve gıda ürünlerinde vatandaşı mağdur etmeye devam ediyor. Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, "Bu yıl en fazla gıda ürünleri ile ev sahibi ve kiracı arası anlaşmazlıklar şikâyet edildi" diye konuştu.

ŞİKAYETLER 1 MİLYONU BULDU

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmete yönelik yaşadıkları mağduriyeti gidermek amacıyla yaptıkları başvuru sayısının, önceki yıla göre yaklaşık yüzde 70 arttığını dile getirdi. Ülke genelinde Tüketici Birliği''ne 2020''de 594 bin 270, 2021''de 723 bin 330 şikâyet yapıldığından bahseden Gündüz, bu sayının 2022''de 1 milyon 229 bin 310''a yükseldiğini vurguladı. Gündüz, bu yıl tüketicilerin yaptığı şikâyetlerin yüzde 70''inin gıda güvenliği, ev sahibi ile kiracı arasındaki anlaşmazlıklar ve kargo hizmetindeki mağduriyeti kapsadığını söyledi.

GIDA ÜRÜNLERİ İLK SIRADA

Gıda ürünlerine yönelik şikâyetlerin yanıltıcı ambalaj ve gramaj bilgisi, raftaki etiket ile kasada ödenen paranın farklılığı gibi konulardan oluştuğunu kaydeden Gündüz, "Şikâyet sıralamasında ev sahibi ile kiracı arasındaki çekişmeler ikinci, kargo hizmetleri üçüncü oldu. Şikâyetler arasında internet ve GSM operatörlüğü aboneliği, banka ve sigorta hizmetleri, kentsel dönüşüm gerçekleştiren firmalara yönelik anlaşmazlıklar yer aldı" dedi.

KENTSEL DÖNÜŞÜM DE LİSTEDE

Önceki yıllara göre tüketici şikâyetinde değişiklik yaşandığına dikkati çeken Gündüz, "Geçen yıllarda GSM aboneliği, kargo ve bankacılık hizmetleri en fazla şikâyet edilen konular olurdu. Bu sene gıda ürünlerine yönelik şikâyetler, ev sahibi- kiracı arasındaki anlaşmazlıklar tüketicilerin en fazla şikâyet ettiği konular oldu. Bu sene ilk defa kentsel dönüşüm firmalarına yönelik şikâyet müracaatı çok fazla yapıldı" diye konuştu.

EN FAZLA ŞİKAYET KİRA ARTIŞINDA

Gündüz, Antalya''da tüketicilerin, satın aldığı hizmet ya da ürüne yönelik yaşanan mağduriyeti gidermek amacıyla birliğe 52 bin 443 şikâyet başvurusu yaptığını anlattı. Gündüz, Antalya''da ev sahibi- kiracı anlaşmazlığı ve kentte kiralık ev fiyatlarındaki artış nedeniyle şikâyetlerin çok fazla olduğuna değindi. Antalya''daki tüketicilerin gıda ürünlerindeki ambalaj aldatmacası, gramaj hilesi ile etiket fiyatı farklılığı nedeniyle yaptığı şikâyetlerin ikinci sırada yer aldığını dile getiren Gündüz, kentsel dönüşüm firmalarına yönelik de 11 bin 214 şikâyet geldiğini belirtti. 

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.