Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, ikinci el otomobil satışları bir önceki yıla göre yüzde 25 oranında azalarak 485 bin adetle sınırlı kaldı. Bu durum, galericileri ve müşterileri farklı şekilde etkiledi.
Galericiler, bu durgunluğun sebeplerinden birinin sıfır araçlardaki kampanyalar olduğunu belirtiyor. Sıfır araçlarda yaşanan bolluk ve yüksek faiz oranları, ikinci el otomobil satışlarını olumsuz etkiledi.
25 yıldır galericilik yapan profesyoneller, böyle bir durgunlukla ilk kez karşılaştıklarını ifade ederek, Temmuz ayının sonuna gelinmesine rağmen sadece 3-4 satış gerçekleştirebildiklerini aktardılar.
Show Ana Haber’e konuşan galericiler, kredi faizlerinin yükselmesi ve kredilere ulaşmanın zorlaşmasının etkili olduğunu vurguladı. Ayrıca, sıfır otomobildeki kampanyaların da ikinci el otomobillerin satışını zorlaştırdığını belirttiler.
Galerici Ersin Bakırdöğen, ikinci el otomobil pazarındaki daralmanın en büyük nedeninin sıfır araçlardaki kampanyalar olduğunu söyledi.
Bakırdöğen, "Örneğin, 2021 model bir lüks araç 3-4 ay önce yaklaşık 3 milyon TL'ye satılırken, şu anda 2,5 milyon TL civarında. Yüksek faizlerin de düşmesini umuyoruz. Şu an galerimizdeki en düşük ikinci el araç fiyatı 750-800 bin TL bandında" şeklinde bilgi verdi.