Vatandaşlar en çok bu konudan şikayetçi Üç ayda 102 Bin çağrı geldi

Vatandaşlar en çok bu konudan şikayetçi Üç ayda 102 Bin çağrı geldi

Ticaret Bakanlığı'na bağlı olarak faaliyet gösteren 'Alo 175 Tüketici Danışma Hattı', yılın ilk üç ayında 102.319 tüketici çağrısını yanıtladı. İşte çağrı merkezine en sık şikayet gelen başlıklar...

Bakanlık tarafından sağlanan hizmetler arasında yer alan çağrı merkezi, tüketicilerin yaşadığı sorunlara çözüm bulma ve bu sorunları yetkili mercilere iletmek amacıyla faaliyet gösteriyor. Bu hizmet sayesinde, riskli ürünler hakkında bilgi edinmek isteyen vatandaşlar da destek alabiliyorlar.

2022 yılında 333 bin 438 olan çağrı merkezine yapılan başvuru sayısı, geçtiğimiz yıl 385 bin 682'ye ulaştı. Yılın ilk üç ayında ise 102 bin 319 başvuru kaydedildi. Bu başvurular incelendiğinde, tüketicilerin özellikle kusurlu ürün ve hizmetlerle ilgili şikayetlerde bulunduğu görüldü. İlk çeyrek raporuna göre, şikayetlerin yüzde 45,6'sı bu kategori altında toplandı. Ayrıca, tüketicilerin yüzde 18,9'unun mesafeli satış sözleşmeleriyle ilgili şikayetlerde bulunduğu belirlendi.

img-20231107-wa0007.jpg

BAKANLIK DENETİM ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR

Ticaret Bakanlığı, piyasada meydana gelen son gelişmeleri, sektör dinamiklerini, tüketici davranışlarındaki evrimi ve tüketicilerin geri bildirimlerini temel alarak denetim faaliyetlerine devam ediyor. Tüketici haklarının korunması konusunda titiz bir yaklaşım sergileyen Bakanlık, yanıltıcı reklamlar, piyasa denetimi, tüketici sözleşmeleri ve fiyat etiketi ile kasa fiyatı arasındaki uyumsuzluklar gibi konularda denetimlerini artırmıştır. Bu denetimler, mesafeli satış sözleşmeleri, abonelik anlaşmaları, bankacılık işlemleri, dış mekan satış sözleşmeleri, peşin ödemeli konut satışları, taksitli satış anlaşmaları, zaman paylaşımlı tatil, paket tur ve satış sonrası hizmetler gibi çeşitli alanları kapsıyor.

Geçtiğimiz yıl bu denetimler neticesinde toplamda 713 milyon lira tutarında idari para cezası uygulanırken, 2024 yılının ilk üç ayında bu rakam 171 milyon lira olarak kaydedilmiştir. Özellikle yanıltıcı reklamlarla ilgili olarak geçen yıl 114 milyon lira ceza verilmiş, bu yılın ilk çeyreğinde ise 65 milyon lira idari yaptırım uygulandı.

6505-img7334.jpg

Bakanlık, piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri kapsamında geçen yıl yaklaşık 15 milyon lira, bu yılın ocak-mart döneminde ise yaklaşık 8 milyon lira idari para cezası verdi. Tüketici mevzuatı kapsamında 2023 yılında yaklaşık 842 milyon lira, 2024 yılının ilk üç ayında ise 244 milyon lira idari para cezası kesildi.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.