Türkiye'de, dizel araçlar benzinli modellere kıyasla genellikle daha maliyetli oluyor. Dizel motorlu araçlar daha az yakıt tükettiği ve daha uzun mesafeler kat edebildiği için ekonomik açıdan daha avantajlı hale geliyor.
Türkiye'de, dizel araçlar benzinli modellere kıyasla genellikle daha maliyetli oluyor. Dizel motorlu araçlar daha az yakıt tükettiği ve daha uzun mesafeler kat edebildiği için ekonomik açıdan daha avantajlı hale geliyor.
Ancak, dizel araçların atmosfere daha fazla zarar vermesi sebebiyle, bu tür araçların üretimi ve kullanımıyla ilgili endişeler gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Bu sebeple, dizel araçların üretiminin durdurulması ve trafikten men edilmesi yönünde kararlar alındı.
ARAÇ ÜRETİMİ DURDURULACAK
Dünya çapında tanınmış 10 otomobil markası, 2030 yılı itibarıyla dizel ve benzinli araç üretimini durduracaklarını açıkladı. Avrupa Birliği üyesi ülkeler, 2035 yılına kadar dizel araçların üretimini tamamen durdurmayı planlıyor.
Ancak, mevcut araçların kullanımına bir süre daha izin verilecektir. AB Konseyi, üye ülkelerin otomobil ve hafif ticari araçlara katı karbon emisyon standartları getirecek yasayı onayladı.
Üye ülkelerin enerji bakanları, uzun süren müzakerelerin sonunda yasağı onayladı. Toplantıda, Polonya yasağa karşı çıkarken, Bulgaristan, İtalya ve Romanya çekimser kaldı.
BENZİNLİ VE DİZEL ARAÇLARI KAPSIYOR
Yasaya göre, otomobil üreticileri, 2035'e kadar karbon emisyonlarını sıfırlamak zorunda kalacaklar. Bu da AB ülkelerinde, 2035'ten itibaren karbon salan içten yanmalı motora sahip yeni otomobil satışlarının yapılamayacağı anlamına geliyor, bu da benzinli ve dizel araçları kapsıyor. Ayrıca, 2030 yılı emisyon düşürme hedefi otomobiller için yüzde 55, kamyonetler için ise yüzde 50 olarak belirlendi.
Avrupa Parlamentosu (AP) Genel Kurulu'nda kabul edilen ve AB üyesi ülkeler tarafından resmen onaylanması gereken düzenlemeye, Almanya öncülüğünde bir grup ülkenin karşı çıktığı biliniyor.
Almanya, planı desteklemek için AB'nin e-yakıt olarak bilinen, yenilenebilir enerji ve havadaki karbondioksiti yakalamayla üretilen sentetik yakıtlarla ilgili muafiyet talep etti. Bu konuda AB Komisyonu ile Almanya arasında yapılan müzakereler sonucunda bir uzlaşı sağlandı.
Türkiye'nin 2035 yılına kadar Avrupa Birliği'ne üye olması durumunda, bu yasaklar Türkiye için de geçerli olacak.