İstanbul Bakırköy-Kirazlı Metro hattında görünen sorunlar ve çözüm önerileri
2014 yılında Bakanlığın ihalesini yaptığı Bakırköy-Kirazlı Metro hattı, 2024 yerel seçimlerinden önce hizmete açıldı. O dönemde Başbakan Binali Yıldırım'ın 2016 ya da en geç 2018 sonunda tamamlanacağı belirtilmişti. Ancak metro hattının 10 yıldan fazla bir süreye yayılması, en uzun metro açılış süresine sahip olabilir.
Bugün üzerinde durmak istediğim konu ise metro hattında dikkat çeken birkaç nokta. Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan metro hattı, bana göre yerel seçimlere yetişmek için aceleyle açılmış gibi görünüyor. Hattaki su sızıntıları ve hala devam eden iç ve dış mekan tamiratları gözümden kaçmadı.
Diğer yandan, metro hattında dikkat çeken bir diğer konu araç eksikliği. 8 dakikada bir gelen araçlar, son durağa doğru yoğun kalabalıklara manzara oluyor ve yolcuların araca binmesi zorlaşıyor.
Bu durumun temel sebebi, metro hattının Kayabaşı ile birleşip, Ulaştırma Bakanlığı’nın da araç tahsisi yapmaması ile İBB’ye yük olacak şekilde kullanıma açılması. Çünkü bu bağlantı, yolcu sayısını artırıyor. Ayrıca, Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı bir metroda ilk kez 'M' tabelasını görmem de dikkatimi çekti.
Aslında, İBB ve Ulaştırma Bakanlığı'nın işbirliği yapması gerektiğini düşünüyorum. Ancak yapım aşamasında ve araç sayısında sorunlar yaşanan bir yerin açılması doğru mu, bilemiyorum.
Sonuç olarak, ilerleyen zamanlarda Ulaştırma Bakanlığı'nın, metroda eksik olan noktaları İBB ile birlikte çözüme kavuşturması gerekir. Aksi takdirde, metrodaki yoğunluk ve tamir gerektiren noktaların devam edeceğine benziyor.