PanPan Un hedeflerini açıkladı

PanPan Un hedeflerini açıkladı

Doruk Un CEO'su Gürsel Erbap, perakende un pazarında tüketici alışkanlıklarını değiştirmeyi hedeflediklerini belirterek, PanPan markasıyla ciddi bir büyüme kaydettiklerini ve Türkiye'nin en büyük üç markasından biri olmayı amaçladıklarını söyledi.

Kamu Son Haber'de Çağlar Çağatay'ın haberine göre, PanPan Un, 5 milyon TL Ar-Ge yatırımı ile geliştirdiği sağlıklı un çeşitleriyle dikkat çekiyor ve ürünlerini yerli ata tohumundan üretilen buğdaylarla hazırlıyor.

PanPan, sağlıklı un kategorisinde üç farklı çeşit sunuyor: beyaz tam buğday, bol lifli çok amaçlı ve yüksek proteinli çok amaçlı un. Marka, yakında glutensiz un seçeneğini de ürün yelpazesine ekleyecek.

Doruk Un Genel Müdür Yardımcısı Ozan Türk, Türkiye’de yılda yaklaşık 8 milyon ton un tüketildiğine dikkat çekerek, güçlü bir pazar penetrasyonu sağladıklarını ifade etti. Online kanallar ve büyük marketler aracılığıyla geniş bir dağıtım ağı oluşturduklarını belirten Türk, PanPan markasının paketli un pazarında öncü olmayı hedeflediğini vurguladı.

Marka, tüketici ürün grubu cirosunun yüzde 10’unun ve karlılığın yüzde 20’sinin sağlıklı ürün portföyünden gelmesini hedefliyor. Türkiye’nin en büyük buğday unu üreticilerinden ve ihracatçılarından biri olan Doruk Un, PanPan markasıyla tüketici pazarında gücünü artırmayı ve lider markalardan biri olmayı amaçlıyor.

Ozan Türk, "Tüketici beyaz unun lezzetinden vazgeçemiyor ve ülkemizde un tüketiminin sadece %5’i tam buğday unu. 'Beyaz unun sağlıklısı olur mu?' sorusundan yola çıkarak geliştirdiğimiz sağlıklı un kategorimizle beyaz unun lezzetini buğdayın sağlıklı içeriğiyle bir araya getirdik. Bu sayede sektörde bir ilke imza attık ve tüketicilerin sağlığını düşünen ilk unu geliştirmiş olduk," dedi.

Doruk Un, 41 ülkeye ihracat yaparak buğday ve buğday bazlı ürünler alanında en büyük üç şirketten biri olma özelliğini taşıyor. CEO Gürsel Erbap, PanPan markasıyla 2024’te iç pazarda yüzde 56 tonaj artışı hedeflediklerini belirtti. Sağlıklı un kategorisindeki yeni ürünlerle pazar paylarını daha da artırmayı amaçladıklarını ifade eden Erbap, "PanPan paketli un kategorisi için yapacağımız pazarlama yatırımları ile 5 yıl içinde yıllık 50 bin tondan fazla tonaja ulaşarak Türkiye’nin en büyük üç paketli un markasından biri olmayı hedefliyoruz. Bu ürün grubumuzla sosyal sorumluluk yaklaşımımızı da ortaya koyuyoruz," dedi.

Doruk Un, yıllık 438 bin ton buğday kırma kapasitesi, yıllık 350 bin ton un üretimi, 60 bin ton buğday kapasitesi, 20 bin metrekare ileri teknoloji tesisi ve genişleyen satış & dağıtım ağı ile Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlıyor.

İlgili Haberler
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.