Televizyonun insan hayatına etkisi
Şüphesiz televizyonun var olduğu yıllardan itibaren insan hayatının merkezinde var olduğunu ve kendisini çeşitli alanlarda ön planda gösterdiği aşikardır.
Çok fazla amaç ve araç olarak kullanılan televizyon Türkiye'de de kendisini geliştirmiş ve göstermiş olup halen daha günümüzde gelişerek kendisini göstermeye devam etmektedir.
Türk televizyonculuğu 1990 yılında Star 1 televizyonunun yayın hayatına başlamasıyla bir dönüşüm geçirmiştir.
TRT’nin yayın tekeli kırılmış ve özel televizyonlar hızla çoğalmıştır. Türk medyası 1990’lı yılların başından itibaren
özelleşmeye bağlı olarak mülkiyet yapısında önemli değişimler geçirmiştir. Medya grupları artık sadece medya alanında değil birçok sektörde faaliyet göstererek karlılığını arttırma eğilimi göstermektedir. Özellikle inşaat, maden, bankacılık gibi sektörlerde yoğun faaliyet göstermektedirler.
Medya devleri medya dışında sahip oldukları sektörlere ait firmaların reklamlarını sahip oldukları kitle iletişim araçlarıyla ücretsiz olarak reklamını yapabilmektedir. Bununla birlikte basım ve dağıtım işlerinde de bazı medya grupları tekel oluşturmaktadır.
Bu durum onları diğer medya gruplarından üstün duruma getirmektedir. Örneğin Doğan grubunun sahip olduğu matbaa ve dağıtım ağı şirkete dışarıdan bu hizmetleri almasına gerek
bırakmazken bu hizmetleri almak durumunda kalan medya grupları karşısında pazarda öne çıkarmaktadır.
Türkiye televizyonunun nasıl var olduğunu , hangi aşamalardan geçtiğini anlattığım bu çalışmamda sonuç olarak gerçekten hayatın her anında ve her konusunda insana gerektiğine yol gösteren, gerektiği zamanda gündem yaratmasını sağlayan ve olası durumlarda tehdit gibi unsurlar yaratabilen bir kitle iletişim aracıdır.
Etkisi bu kadar büyük olunca aslında gelişmesi ve önem gören bir kitle iletişim aracı olma durumu gayet normal karşılanabilir bir durumdur.