Hava yolu kullanımının her geçen gün daha da yaygınlaşmasının birçok olumlu yanı olduğu gibi, bu yoğunluk bazen olumsuz olayların yaşanmasına da neden olabiliyor.
Özellikle Türkiye’de son zamanlarda hava yolu ile seyahat etmek isteyen vatandaşlar yaşanan rötarlar nedeniyle mağdur oluyor.
Rötar nedeniyle mağdur olan vatandaşların aslında birçok hakkı var ancak bu haklar vatandaşlar tarafından yeterince bilinmiyor.
Rötarlar, hava yolu şirketinin bir hatası nedeniyle oluştuysa, burada yolcu için bazı haklar doğuyor. Rötar durumunda yolculuların yiyecek, içecek, konaklama hatta tazminat gibi birçok hakkı bulunuyor.
9 BİN TL’DEN 21 BİN TL’YE KADAR TAZMİNAT
Bir hava yolu firması ile seyahat etmek istediniz ve uçuşunuz 2 saatten daha az gecikecek ise bu durumda tüm yolcuların yeme içme hakkı vardır.
Eğer rötar, 3 saati aşarsa tüm yolcuların tazminat hakkınız vardır. 1500 ile 3000 km arasındaki yolculuklarda 250 Euro'dan, 600 Euro'ya kadar tazminat hakkınız bulunuyor. 5 saat üzeri rötarlarda ise yolcu biletini iptal edebilir.